본문 바로가기

THINKING/ESSAY ABT FAITH

[신앙에세이] Not a corner but border




[신앙에세이] Not a corner but border






정말 그랬다

마치 하나님이 날

날 궁지로 몰아가는 것 같았다


It was like as if

God was pushing me

to the corner




그리고 마침내

한 걸음도 물러설 수 없는 궁지에 몰렸을 때

비로소 그곳이 궁지가 아님을 깨달았다

다만, 그곳은 내 믿음의 경계점 이었다


Lastly,

When I was pushed enough to the corner,

I realized that it was not a corner

where I have been pushed to but it is the border

of my faith




더 이상 물러설 수 없는 궁지처럼 보였지만

더 이상 넘어서지 않으면 안되는 경계였다


It seems like a corner

where I can't make a step further

However in reality It was border

where I should walk a step further




그 경계 너머로

작은 믿음의 발걸음을 내딛어본다


I walk a small step forward

beyond my border of faith




바로 이곳은

나의 ‘한계’가 아니라

내 믿음의 ‘경계’였을 뿐이었다


It was just BORDER,

not my LIMITATION





Copyright © Jeonglae Joseph Kim 2016
Photograph by Jeonglae Joseph Kim 2016

Instragram @ jeonglae_joseph_kim